Skip to main content

Elérkezett az idei első verseny hétvégénk. Nem is akármilyen. A Nacra 15 immár hivatalos versenyosztályként, a 29er-es csapatok versenyéhez csatlakozva, ranglista versenynek választotta ezt a füredi regattát. Az először tervezett augusztusi időpontnak jobban örültünk volna, de így is izgatottan vártuk a megmérettetést.

Miután idén is vannak szép számmal kezdőbb csapataink így nem teljes létszámban vágtunk neki a 3 napos hétvégének, 6 rutinosabb párosunkkal érkeztünk a füredi Kékszalag kikötőbe, ahova a versenyt megelőző hétvégén szállítottuk át a hajókat. A PÖFF csapat 5 rutinosabb egysége a rendező Balatonfüredi Yacht Club kikötőjében parkol. MI most az óvatosságra és a tanulásra helyeztük a hangsúlyt.

Minden versenynap 7-kor indultunk Almádiból a Team Kaáli kisbusszal, hogy időben Füredre érjünk, felszereljünk és részt tudjunk venni a kormányos értekezleteken. Az első nap a leálló keleti szeles előrejelzése sajnos be is jött, így csak egy rövidített futamra volt lehetősége a rendezőségnek, majd parti halasztással folytattuk a napot egészen 16 óráig mikor is lelőtték a napot.

A vasárnap már egészen más fajta izgalmakat hozott.

A betörő északi front izgalmas napot varázsolt nekünk. Reggeltől folyamatosan frissülő széllel kellet számolnunk. A nap elejei megbeszélésen abban maradtunk végül, hogy mindenki vízre száll és a kevésbé rutinosak kijöhetnek, ha soknak érzik a szelet. Az első futam előtt már igencsak göröngyös volt a pálya, ami a szélerővel párosulva komoly kihívás elé állította a csapatokat. Időnként 20 csomós szél nehezítette a srácok dolgát minek eredményeként ketten még a rajt előtt feladni kényszerültek a versengést. Az utána következő 4 futam igazi erőpróba volt, komoly küzdelmekkel és rohanásokkal.

Kijutott a napra mindenből. Voltak, aki mentőautóban végezték (szerencsére semmi igazán komoly, és délutánra vissza is értek közénk, de jobb félni, mint megijedni). Volt kormánytörés, sok borulás, dobogós helyek és futam győzelem is. Minden elismerés azoknak, akik végig küzdötték a távot. Le a kalappal a PÖFF egységek előtt, itt megmutatkozott a nemzetközi vizeken töltött téli felkészülés hatása. A nap végén pasta partival láttak minket vendégül a BYC-es rendezők.

A hétfői utolsó napra kellemes keleti szélre készültünk, ami szerencsére be is jött, így némi leállással, de sikerült az aznapra tervezett 4 futamot lebonyolítani.
A befutó után gyorsan vontára kaptunk és visszatértünk az Almádi bázisunkra. Nem maradt más, mint az elpakolás, búcsúzás.

Komoly, nehéz szeles versenyen vagyunk túl. A mezőny is határozottan fejlődött, de mi is.

Megvan az irány, amit folytatnunk kell, és fegyelmezetten végig menni az úton. Jó volt a 29er osztállyal egy pályán osztozni, örülünk hogy megmutathattuk végre magunkat a “világnak”. Azt gondolom, hogy nagy jövője van még ennek a regattának!

Nem maradt más hátra mint köszönetet mondani… – a remek, profi versenyrendezésért a Balatonfüredi Yacht Clubnak és Böröcz Bencének, hozták a megszokott magas színvonalat minden szinten, – valamint a szíves vendéglátásért a Kékszalag Portnak és a Magyar Vitorlás Szövetségnek. A PÖFF csapatnak pedig minden elismerésünk.

Eredmények

1. HUN 299 Litkey Sámson – Balogh Levente PÖFF
  2. HUN 020 Dardenne Naïa – Moore Liam PÖFF
  3. HUN 234 Kutas Fülöp – Kolcsár Csenge PÖFF

Szöveg: Lovi
Fotó: Szántó Áron

Fotógaléria

Close Menu

Minden jog fenntartva. Nacra 15 katamarán.